понеділок, 1 лютого 2016 р.

План-конспект заняття гуртка на тему: «Виготовлення квітів «Фіалки» та «Братки» з бісеру та бус петельною технікою»




План-конспект заняття гуртка на тему:
«Виготовлення квітів «Фіалки» та «Братки» з бісеру та бус петельною технікою» 
Мета:
Навчальна – навчити дітей виготовляти квіти різних форм і розмірів,
використовуючи петельну техніку, поєднувати кольори.
Розвивальна – розвивати увагу, працелюбність, самостійність, акуратність,
розвивати асоціативне мислення.
Виховна – виховувати повагу до традицій рідного краю, тонке розуміння
краси, майстерності та фантазії.
Обладнання (матеріали та інструменти): бісер різних форм та розмірів, матовий, прозорий, з напиленням, буси, дротик, ножиці, плоскогубці; нитки та папір для обмотування стебел; клей для закріплення кінців ниток та паперу; вазочки, корзинки для оформлення квітів; схеми для виконання квітів; зразки учнівських робіт; творча композиція педагога.
Тип заняття: комбіноване.
Методи та прийоми: пояснення, бесіда, демонстрування, аналіз.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Керівник. Квіти у всі часи приваблювали людей. Вони зачаровують, дивують, приносять радість, ними прикрашають домівки, вулиці. Квіти дарують на всі радісні події – весілля, дні народження. Квітами оздоблюють сукні, сумочки, головні убори, роблять різноманітні прикраси. 
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Повідомлення теми. Постановка мети і завдань заняття.
Керівник. Квітам приписують магічну силу, кожна квітка має свій символ. Люди завжди хотіли подовжити життя квітів, так чи інакше чим довше зберегти їхню красу. Було придумано багато способів виготовлення довговічних букетів: засушування живих квітів, виготовлення з паперу, тканини, пір’я, металу, дорогоцінних та напівкоштовних каменів. А ми спробуємо втілити різнобарв’я світу кольорів у такому чудовому та різноплановому матеріалі, як бісер.
2. Вступна бесіда.
Керівник. У бісероплетінні застосовується багато технік: ажурна, петельна, техніка паралельного плетіння, нанизування, вишивка, ткацтво. Петельна техніка одна з найпоширеніших технік, які застосовуються у бісероплетінні. Виконуючи вироби у даній техніці можна робити пелюстки та листочки квітів різних форм та розмірів. Також за допомогою петельної техніки можна робити різноманітні дерева зелень для прикрашання композицій. Важливо вміти поєднувати кольори. Що таке колір? Колір – це відчуття, яке виникає в мозку людини у відповідь на світло, що попадає на сітківку ока.
Установлено, що людське око може розрізнити близько 200 кольорів та
відтінків. Всі кольори, які є в природі, можна розділити на дві групи: хроматичні та ахроматичні. До хроматичних відносяться кольори сонячного спектру: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий. Хроматичні кольори діляться на теплі та холодні. Теплі –це червоний, оранжевий, жовтий, а холодні –голубий, синій, фіолетовий. Ахроматичні кольори –чорний, сірий, білий. Щоб зробити красиві вироби з бісеру, треба знати, як поєднувати. Гармонійне сполучення заклечається в урівноваженні теплих та холодних кольорів.
3. Інструктаж до роботи.
Керівник. Сьогодні ми будемо робити весняні квіти – фіалки та братки за допомогою петельної техніки. На дротик довжиною 25-30 см. Нанизуємо 7 бісеринок світлішого відтінку, скручуємо в петельку, потім нанизуємо на довший кінець дротика 17 бісеринок темнішого кольору, обмотуємо навколо меншої петельки, з’єднаємо та робимо третій рядок, нанизуємо 27 бісеринок темнішого кольору та обмотуємо навколо попередніх петельок. Таким чином у нас виходить пелюсток з світлішим відтінком всередині. На квіточку нам треба зробити 5 таких пелюсточків і з’єднати їх між собою. На серединку беремо бісер більшого калібру, або бусину та приєднуємо їх до квітки. Окремо таким способом робимо чашолистики та листочки до квітки.  
IV. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок. 
(В процесі виконання повторюємо вивчене та говоримо про правила техніки безпеки при роботі з ножицями, плоскогубцями, дротиком.)
·Які матеріали нам потрібні для виконання квітки? (бісер, дротик,
плоскогубці).
·Як обладнуємо робоче місце? (освітлення робочого місця, тарілочка або
тканина під бісер).
·Які техніки застосовуємо в бісероплетінні? (ажурна, петельна, техніка  паралельного плетіння, нанизування, вишивка, ткацтво).
V. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок.
1.Самостійна робота.
2.Фізкультхвилинка.
Після виконання квітки робимо вправи для очей. Довга робота з бісером викликає напруження очей та їх стомлення. Надмірно довга напруга може  призвести до погіршення зору. Гімнастика для очей покращує кровопостачання очних яблук, нормалізує тонус м’язів.
VІ. Узагальнення вивченого.
Керівник. Ми сьогодні виготовляли квіти, покажіть їх будь ласка ? Як у нас вийшло?До квітки ми зробимо стебло та листочки, але це буде на наступному занятті. Ці квіти ви можете подарувати матусі, бабусі чи сестрі на свято 8-го Березня або на якесь інше свято, адже такі квіти ніколи не зів’януть.
Я принесла вам квіти, які зробила власноруч, вони допоможуть вам
зорієнтуватися, узагальнити, що ми вивчили та повторити все, що ми знаємо.
*Як називається техніка за допомогою якої ми виготовляли квіти? (петельна
техніка)
*З якого матеріалу робимо квітку? (бісер, буси)
*Які кольори застосовуємо у виготовленні квітів? (хроматичні).
VІІ. Підсумок заняття.
Оцінювання робіт учнями
VІІІ. Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар