понеділок, 18 січня 2016 р.

Сценарій заняття-конкурсу в старшій групі за темою: „Нумо, дівчата!”


 
Сценарій заняття-конкурсу
в старшій групі за темою:
„Нумо, дівчата!”

Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з уміннями і практичними навичками дівчат – учасниць команд.
Розвиваюча: розвивати інтерес до читання літератури про технологію приготування страв, українську національну кухню, українське кіномистецтво, українську літературу, вивчення колискових пісень, розвивати артистичні здібності учасниць команд та їх болільників.
Виховна: виховувати в кожній дівчині любов до рідного краю, його традицій, почуття майбутніх дружин, матерів, господинь дому.
Вид діяльності: ігровий.
Форма проведення: заняття-конкурс.
Орієнтовний вік дітей: 8 – 11 клас.
Тривалість проведення заходу: 60 хвилин.
Місце проведення: актовий зал.
Обладнання: стіни залу прикрашені вишитими українськими рушниками, які виготовлені учасницями команд, а також у родинах дівчат. На столах – виставки виробів учасниць кожної команди „Наші вміння та захоплення”. В руках болільників – повітряні кульки та плакати на підтримку команд.
Учасники: 5 команд по 5 учасниць у кожній.
Склад журі: вчителі, учні, батьки, керівники гуртків „Господарочка”, „Народні ремесла”.


Ведення заняття-конкурсу: заняття-конкурс проводять керівник гуртка та хлопці старшокласники, які добре знають його програму, ознайомлені з усіма теоретичними та практичними завданнями, вміють спілкуватися з командами учасниць, з глядачами і болільниками.
Оцінювання конкурсів та номерів художньої самодіяльності: журі оцінює окремо кожен конкурс і визначає переможців. Таким чином, в кінці вечора-конкурсу немає переможців і тих, хто програв, бо кожна команда має можливість стати переможцем в певних конкурсах. Така система оцінки дає можливість кожній дівчині проявити свої здібності і таланти, здружити всі команди.
Максимальна кількість балів у кожному з конкурсів і критерії оцінювання:
 1 конкурс: 5 балів (враховується участь кожної дівчини, кількість і якість робіт).
2 конкурс: 1 бал за правильну відповідь.
3 конкурс: у кожному з двох турів за правильну відповідь – 1 бал.
4 конкурс: 5 балів (враховується якість виконання, артистизм).
5 конкурс: 1 бал за правильну відповідь.
6 конкурс: 3 бали (враховується якість виконання, правильність виконання практичного завдання).
7 конкурс: 1 бал за правильну відповідь.
8 конкурс: 5 балів (враховується оригінальність реклами, артистизм учасниць).
9 конкурс: 1 бал за правильну відповідь.
10 конкурс: 3 бали (враховується масовість болільників, артистизм).
11 конкурс: 5 балів (враховується якість виконання, відповідність назви зачіски її стилю, представлення – демонстрування зачіски).
Примітка. Питання і завдання деяких конкурсів повязані з історією, традиціями нашого Полтавського краю. Під час проведення вечора між конкурсами болільники представляють номери художньої самодіяльності, які оцінює журі.

ПЛАН
проведення вечора-конкурсу
(перелік конкурсів)
1.           Виставка „Наші вміння та захоплення”.
2.           Конкурс „Кулінари”.
3.           Літературний конкурс.
4.           Пісенний конкурс „Майбутні матері”.
5.           Конкурс „Берегиня”.
6.           Конкурс „Майбутні дружини”.
7.           Конкурс „Ерудит”.
8.           Конкурс „Реклама косметики”.
9.           Конкурс „Імена дівчат”.
10.      Конкурс „Колекції на підтримку дівчат-учасниць”.
11.      Конкурс „Зачіска”.

Хід конкурсів та їх завдання
1.    Виставка „Наші вміння та захоплення”.
На столах – виставки робіт, зроблених руками дівчат: вишивки, вязання, шиття, макраме та інші. Кожна команда представляє свою виставку: називає учасниць, показує їх роботи. Представлення кожна команда проводить у довільній формі: розповідь, вірш, пісня, реклами і т. Д.
2.    Конкурс „Кулінари”.
Це – теоретичний конкурс, відповіді на запитання карток. Ведучі дають всім учасницям картки, на яких написано перелік продуктів.
Завдання. Дівчатка по черзі зачитують текст картки і називають, яку страву можна приготувати з даного набору продуктів.
Завдання карток та відповіді.
Картка № 1. Варені морква, буряк, картопля, консервовані чи солені огірки, свіжа цибуля, олія. (Вінегрет).
Картка № 2. Варені картопля, яйця, свіжа цибуля, майонез, ковбаса (або варене м’ясо), консервовані чи солені огірки, горошок. (Салат „Олів’є”).
Картка № 3. Риба, цибуля, петрушка, сіль, лавровий лист, перець горошком, зелень, вода. (Уха).
Картка № 4. Пшоно, цибуля, сало, зелень, сіль, вода, картопля. (Куліш).
Картка  № 5. Мясо, картопля, капуста, буряк, морква, томат (або свіжі помідори), цибуля, зелень, вода, сіль, сало (або смалець). (Борщ).
3.    Літературний конкурс.
Цей конкурс складається з двох турів.
1 тур – Сценка.
2 тур – Відповіді на запитання.
Завдання.
1 тур. У ньому приймає участь одна дівчина від команди. В руках у неї – аркуш паперу і ручка. Всі учасниці цього туру стоять збоку від сцени. На сцені учні-актори показують сценку-уривок з відомого твору І. Котляревського „Наталка-Полтавка”. Дівчата її уважно дивляться, після чого кожна з них пише на аркуші: хто автор твору і його назву. Письмові відповіді віддають журі. Воно оцінює правильність відповідей.
2 тур. У ньому приймають участь всі дівчата – представниці команд. Ведучі задають їм питання, дівчата відповідають. (Кожній команді – одне усне питання, воно складене з кількох питань).
Питання та відповіді 2-го туру.
1.     Хто говорив такі слова і кому вони були адресовані?
„Якщо ти складеш це слово, то будеш сам собі господарем і я подарую тобі увесь світ і пару нових ковзанів”. (Снігова Королева - Кай).
А яке слово повинен був скласти Кай? (Вічність).
2. Ким і кому були адресовані слова: „Подивлюсь я, де ти дістанеш черевички, які я могла б взути на свою ногу. Хіба принесеш ті самі, Які носить цариця”. (Оксана – ковалю Вакулі).
Як називається цей твір і хто його автор? („Вечори на хуторі поблизу Диканьки”, М. В. Гоголя).
3. Хто і кому говорив такі слова: „Скільки та скільки. Який ви цікавий чоловік. Питаєте, питаєте. Краще самі розкажіть щось незвичайне. Адже сьогодні переддень Нового року”. (Королева - професору).
У якому творі і хто його автор? (Казка С. Маршака „12 місяців”).
4. Хто і кому адресував слова: „У нас є прислівя: „Знайся кінь з конем, а віл з волом”. Шукайте собі, добродію, в городі панянку: чи там трохи єсть суддівен, писарівен і гарних попівен? Любую вибирайте”. (Наталка – пану Возному).
Назвіть твір та його автора. („Наталка-Полтавка” І. П. Котляревського).
5. Хто говорив такі слова: „Дурні хахли! Ідіть здорові1 Што значить просто мужва? Ніякого понятія нету, ніякой делікатной хвантазії... так і пре! А у мене в галаве завсегда такой водеволь, што только мерсі, потому – образований чоловек!” (Свирид Петрович Голохвостий).
У якому творі і хто його автор? (М. Старицький „За двома зайцями”).
4. Пісенний конкурс „Майбутні матері”.
Завдання. Заспівати колискову з музичним супроводом або а-капела. Від команд – одна учасниця.
5. Конкурс „Берегиня”.
Цей конкурс включає в себе усні питання до дівчат про українську національну кухню. В ньому приймають участь по дві представниці від кожної команди. Ведуча по черзі задає питання кожній „двійці” учасниць.
Питання та відповіді конкурсу „Берегиня”.
1. Які страви готують на Масляну? (Печуть млинці, налисники, оладки, а головна страва – вареники із сиром).
2. Яку головну страву ми бачимо на столі на Паску? (Паску).
3. Яка страва на Паску є символом початком усього живого і воскресіння Христа? (Яйце, або „крашанка”).
4. Яку назву має страва, що печуть на першого Спаса? (Шулики).
5. Які фрукти освячують в церкві на другого Спаса? (Яблука).        
1.    Конкурс „Майбутні дружини”.
У цьому конкурсі приймають участь по одній представниці з кожної команди. Ведуча дає кожній дівчині практичне завдання. Час на його виконання – 3 хвилини. Після закінчення конкурсу журі оцінює правильність виконання кожною учасницею поставленого перед нею завдання.
Завдання для учасниць.
1. Пришити ґудзик до чоловічої сорочки.
2. Завязати краватку на сорочку хлопцеві.
3. Скласти чоловічу сорочку з короткими рукавами.
4. Скласти чоловічу сорочку з довгими рукавами.
5. Пришити ґудзик до чоловічого піджака.
Примітка. Речі та предмети, необхідні для поповнення цього конкурсу, готуються завчасно ведучим, а перед початком даного конкурсу розміщуються для кожної учасниці на окремому столі.
2.    Конкурс „Ерудит”.
Цей конкурс присвячений українському кіномистецтву. В ньому приймають участь всі дівчата – члени команд. Ведучий по черзі задає питання кожній команді.
Питання та відповіді конкурсу „Ерудит”.
1. Назвіть головних героїв фільму „За двома зайцями”. (Свирид Петрович Голохвостий і Проня Прокопівна Сірко).
2. Напевне, всі ви знаєте про Г. С. Сковороду, нашого земляка, філософа. А чи знаєте ви ім’я та прізвище людини, яка є одночасно і скульптором – автором пам’ятника Г. С. Сковороді, що споруджений у м. Лохвиця Полтавської області, і режисером фільму „Григорій Сковорода”? (Іван Петрович Кавалерідзе).
3. В 1939-1940 роках на екранах України зявився один із перших кольорових фільмів, який розповідав про відомий ярмарок на Полтавщині. Як називався цей фільм? („Сорочинський ярмарок”).
4. Наш земляк-композитор написав багато пісень до кінофільмів. Це такі пісні: „Веселый ветер”, „Летят перелетные птицы” та інші. Його імя носить музична школа в м. Лохвиці Полтавської області. Хто цей композитор? (І. Й. Дунаєвський).
5. Твір одного з наших земляків-письменників було взято для сценарію фільму „Вечори на хуторі поблизу Диканьки”. Назвіть цього письменника. (М. В. Гоголь).
3.    Конкурс „Реклама косметики”.
У цьому конкурсі кількість учасниць довільна. Форма представлення, обладнання реклами теж довільні. Час виступу команд зі своєю рекламою – до 5 хвилин.
4.    Конкурс „Імена дівчат”.
У конкурсі приймають участь хлопці-болільники кожної команди. Ведуча задає по одному питанню хлопцям-болільникам, відповідають бажаючі.
Питання та відповіді конкурсу „Імена дівчат”.
1. Це імя в перекладі з римської мови означає „здорова”, „сильна”. (Валентина).
2. Це імя в перекладі з грецької мови означає „дикунка”, „варварка”. (Варвара).
3. Це імя в перекладі з грецької мови означає „цариця”. (Василиса).
4. З греко-македонської мови походить це імя. В перекладі воно означає „переможниця”. (Вероніка).
5. Це імя римське, у перекладі воно означає „перемога”. (Вікторія).
5.    Конкурс „Колекції на підтримку дівчат-учасниць”.
У ньому приймають участь групи хлопців-болільників кожної з команд.
Умови проведення конкурсу. На сцену по черзі виходять групи хлопців-болільників, демонструють колекції, повідомляють їх назви.
1-а колекція. Хлопці виходять на сцену, шикуються в шеренгу і по команді одного з них одночасно усміхаються. Інший хлопець оголошує: „Колекція усмішок для наших дівчат-конкурсанток з команди (назва команди)!”
2-а колекція. Хлопці виходять на сцену, шикуються в шеренгу і беруться за руки. Один з них оголошує: „Колекція дружніх рук, які підтримають дівчат команди (назва) в усіх конкурсах!”
3-а колекція. Хлопці вибігають на сцену, шикуються в шеренгу і продовжують бігти на місці. Один з них вибігає вперед і голосно оголошує: „Це колекція наших швидких ніг. Якщо буде потрібно – всі ці ноги прибіжать на допомогу дівчаткам команди (назва)!”
4-а колекція. Група хлопців виходить на сцену і по команді одного з них починає дружно аплодувати. Один з хлопців вигукує: „А ми даруємо дівчаткам команди (назва) колекцію наших гарячих оплесків. Вони підбадьорять вас у конкурсах!”
5-а колекція. Група хлопців виходить поважно на сцену, стають півколом, кожен демонстративно правою рукою показує на свою голову. Один із них говорить: „Хлопці – болільники команди (назва) представляють колекцію розумних голів. Якщо буде потрібно – вони допоможуть вам, дорогі дівчатка, в усіх складних конкурсах!”
Примітка. Хлопці після закінчення представлення своєї „живої” колекції, виходять із сцени так само, як і виходили.
6.    Конкурс „Зачіска”.
Умови конкурсу. За 10 хвилин дві учасниці з кожної команди повинні зробити зачіску дівчині з числа болільниць. По закінченні практичної роботи кожна дівчина-модель проходить по сцені, демонструючи свою зачіску, а дівчатка-учасниці конкурсу представляють її (назва зачіски, куди можна ходити з цією зачіскою).
Примітка. Кожна дівчина-модель вибирається учасницями конкурсу перукарів напередодні вечора-конкурсу. Вона має бути вдягнена так, щоб її одяг, взуття, прикраси, макіяж відповідати назві та стилю зачіски.






Немає коментарів:

Дописати коментар